środa, 24 sierpnia 2011

CIASTO BANANOWE

Dzisiaj od rana w kuchni królują banany w sumie to nie czas na banany i nie sezon ale nie mogłam się oprzeć żeby nie wypróbować tak prostego przepisu ;) Gdy skosztuje ciacha następnym razem postaram się go urozmaicić może bakalie może czekolada!


składniki:
3 banany
1 jajko
3/4 szkl cukru
1/3 szkl roztopionego masła (to około 100 gram)
1 i 1/2 szkl mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sodki
1/2 łyżeczki soli
sok z cytryny (około połówka cytryny)

Sposób przygotowania:
Jajko utrzeć z cukrem (około 5 minut) następnie wlać wystudzone masło, powoli dodawać mąkę, sodkę proszek do pieczenia i sól oraz rozgniecione banany widelcem ( kupiłam banany bardzo dojrzałe żeby lepiej się rozgniatały) Wszystko jeszcze chwile miksować. Wlać do brytfanki (najlepiej prostokątnej wąskiej żeby ciasto było dosyć wysokie) Brytfankę wcześniej posmarować masłem położyć papier do pieczenia i znowu wysmarować masłem (można podsypać bułką tartą). Piec około 40 minut w piekarniku nagrzanym do 175 stopni.



Taki bonus ode mnie :)


1 komentarz:

  1. Uwielbiam chlebki bananowe! A próbowałaś może z krówkami? prawdziwa rozkosz :D całe ciacho zniknęło w dosłownie moment :D

    OdpowiedzUsuń