czwartek, 27 września 2012

Makaron i krewetki




Znowu mnie długo nie było. Po obronie licencjatu popadłam w błogie lenistwo! Czas je przerwać. Bo ile można?
Dzisiaj postanowiłam zrobić makaron z krewetkami. Generalnie nie przepadam za owocami morza ale coraz bardziej burczało mi w brzuchu a w lodówce pustka! Znalazłam krewetki koktajlowe i zaczęłam działać :))



Składniki:
250 gram krewetek (ja użyłam koktajlowych)
makaron spaghetti
2 ząbki czosnku
sok z połówki cytryny
natka pietruszki
oliwa z oliwek
przyprawy (sól, pieprz, chili)

Rozmrożone krewetki zalewamy marynatą (sok z cytryny, 2 łyżki oliwy z oliwek, spora szczypta soli, szczypta pieprzu i chilli, rozdrobniony czosnek). Przykrywamy folią i zostawiamy w lodówce na około 20 minut. W tym czasie możemy ugotować makaron wg przepisu na opakowaniu. Po 20 minutach wrzucamy krewetki odsączone z marynaty  na rozgrzaną patelnie. Marynatę należy zostawić na później :)). Na mocnym ogniu podsmażamy przez 4 minuty. Marynatę, która nam została wlewamy do krewetek, dodajemy makaron, posiekaną natkę pietruszki i łyżkę oliwy. Wszystko dokładnie mieszamy i przez 2 minuty podgrzewamy na patelni :))  SMACZNEGO :))

1 komentarz: