niedziela, 26 lutego 2012

burritoss- meksykańska kanapka na drogę

Mexicobar we Wrocławiu to niewątpliwie miejsce do polecenia. Jedzenie smaczne, bardzo! Jedyny minus to w porze obiadowej/kolacyjnej ciężko o wolny stolik, dlatego warto wcześniej zadzwonić i zarezerwować. Zachwycona meksykańską kuchnią postanowiłam zaszaleć. Jak dla mnie a-wykonalne buritos okazało się strzałem w dziesiątke.
Oczywiście nie doważyłam się zrobić placków/tortilli, może następnym razem uda mi się przełamać.





Składniki:

farsz:
400 gram mięsa mielonego (najlepiej wołowe)
pomidory w puszce (najlepiej krojone)
puszka fasoli czerwonej
1 duża cebula
2 niewielkie papryki czerwone
przyprawy: papryka słodka, papryka ostra, czosnek, pieprz ziołowy, pieprz cayne,
2 łyżki oliwy
pół szklanki bulionu (może być rosół, lub pół kostki rosołowej rozpuścić w wodzie)

guacamole:
3 sztuki dojrzałego awokado
pomidor jedna sztuka
1 czerwona cebula
posiekany ząbek czosnku
1 limonka
posiekana papryczka chili
pęczek natki kolendry
80 ml oliwy z oliwek
przyprawy: cebula smażona,

Guacamole: Bez pestki obrane ze skóry awokado rozgnieść w misce widelcem. Sparzony, obrany pomidor pokroić w drobną kostkę i dodać do niego rozgniecione awokado. Dodać również posiekane chili,  cebulę, czosnek, natkę kolendry, sok z limonki i oliwę z oliwek. Dobrze wymieszać. Doprawić odrobiną soli/cukru jeżeli jest taka potrzeba. WAŻNE: aby wszystkie składniki były bardzo drobno posiekane.
 
ja kupiłam już gotową salsę :|)

Sposób przygotowania farszu:
Cebulę drobno siekamy i podsmażamy na rozgrzanej oliwie/oleju, dodając pokrojoną w mała kostkę paprykę, oraz mięso wołowe. Smażymy na ogniu przez około 8 minut. dodajemy pomidory w puszce i przyprawy oraz bulion. Pozostawiamy na niewielkim ogniu, czekając aż farsz zgęstnieje. Na koniec mieszkamy farsz z odsączoną fasolą. Nakładamy farsz na ciepłe tortille i zawijamy, polewamy guacamole i kwaśną śmietaną oraz pokrojoną sałatą, podajemy z ugotowanym ryżem :)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz