czwartek, 19 lipca 2012

Omlet na szybko


Najprostszy omlet świata! Nie zawsze mamy czas na długie przesiadywanie w kuchni i nie zawsze nasza lodówka jest pełna po brzegi. Jeżeli posiadamy tylko jajka, trochę mąki i kilka ulubionych warzyw można przyrządzić naprawdę dobre danie! Ja omlet pokochałam za szybkie i łatwe przyrządzanie :)

3 jajka
2 łyżki mąki
szczypta proszku do pieczenia
3 plasterki szynki
3 plasterki żółtego sera
kilka krążków cebuli
pół pomidora
szczypta soli
szczypta pieprzu

Jajka roztrzepujemy w misce, dodajemy mąkę i proszek do pieczenia. Szynkę i ser kroimy w plasterki,  pomidora w drobną kostkę, cebulę również :)). Na rozgrzaną patelnie wlewamy odrobinę oliwy z oliwek bądź oleju i wlewamy 3/4 roztrzepanych jajek z mąką. Na naszą jajeczną masę wsypujemy składniki, solimy, pieprzymy i przykrywamy patelnie pokrywką. Po 4 minutach próbujemy przewrócić na drugą stronę (nie zawsze mi się udaje :). Chwile jeszcze trzymamy na patelni. Omlet wykładamy na talerz i gotowe. Ja lubię najbardziej z ketchupem :)



1 komentarz:

  1. suuuuper danie tylko ja do ciasta dodałem 2 łyżki majonezu troszkę szczypiorku i odrazu do tej masy przyprawy suuuuper wyszlo

    OdpowiedzUsuń