niedziela, 22 lipca 2012

Porzeczkowe kruche

Uwielbiam porzeczki przetworzone. Pamiętam jak moja babcia robiła przetwory i zawsze dawała mi spróbować, ja krzywiłam się od kwasku porzeczek. Dzisiaj bez nich nie wyobrażam sobie ciasta w  lipcu i sierpniu. Po muffinach przyszedł czas na zwykłe kruche, które naprawdę wychodzi niesamowicie :)



Składniki:
250 gram mąki tortowej
100 gram cukru
1 jajko
125 gram masła roślinnego
1,5 łyzeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
1 łyżka kwaśnej śmietany
dużą szklankę owoców- porzeczek
łyżka bułki tartej
łyżka cukru

Mąkę, sól i proszek do pieczenia wysypać na stolnicę i połączyć ją z masłem. Następnie dodać cukier, jajko i śmietanę i wyrobić ciasto. Wyrabiać krótko (złota rada babci ciasto kruche nie potrzebuje długiego miętoszenia :)). Jeżeli jest zbyt klejące (a tak czasami się zdarza) można dosypać sobie mąkę. Na wysmarowaną tłuszczem formę do tarty ułożyć 3/4 ciasta nie pomijając oczywiście boków :) posypać bułką tartą i łyżką cukru. Następnie ułożyć owoce. Pozostałość ciasta rozprowadzić. Ja ułożyłam kulki. Pieczemy w 175 stopniach 35 minut :). 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz