poniedziałek, 10 marca 2014

Meeeeksykanką zwą ją !!

Jedliście kiedyś zupę meksykańską? Ja wczoraj miałam swój pierwszy raz i odkąd spróbowałam łyżkę u Ani pokochałam ją. Wymęczyłam Anię o przepis (nie byłabym sobą gdybym go trochę nie zmodyfikowała- Ania wybacz!) i od samego rana działam w kuchni. 

Składnik:
500 gram mięsa mielonego z łopatki wieprzowej
1,5 litra bulionu warzywnego
1 papryka czerwona
0,5 kg pieczarek
1 cebula
1 łyżka mąki pszennej
puszka  czerwonej fasoli
puszka kukurydzy złocistej
łyżka koncentratu pomidorowego
pół szklanki przecieru pomidorowego
przyprawy: sól, pieprz, chilli, papryka słodka, papryka ostra, czosnek granulowany

Przygotowanie:

Na początek robimy pulpeciki z mięsa mielonego. Pokrojoną w kosteczkę cebulę podsmażamy na oleju, gdy będzie już miękka i szklista  mieszamy z mięsem mielonym i formujemy pulpeciki. Smażymy na oleju. 

Do bulionu wrzucamy pokrojoną paprykę pieczarki. Gotujemy przez 15 minut aż warzywa zmiękną. Dodajemy przyprawy, musimy wyczuć, w którym momencie przestać dosypywać chilli :).

 Gdy nasze pulpeciki się ładnie zarumienią dodajemy je do naszego bulionu z warzywami i gotujemy przez około 5 minut.  W kubku mieszamy przecier z koncentratem pomidorowym i mąką, dolewamy do zupy, mieszamy. Na sam koniec dodajemy odcedzoną z wody fasolę i kukurydzę. Zupę podajemy opcjonalnie z łyżką śmietany, nachosami lub po prostu z ryżem.

pychotkaaa!!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz